Proje Hakkında
Proje amaç ve hedefler
Politika Belgesi
Projenin Adı: Türkiye Etkin Gönüllülük Zirvesi Proje Tarihi: 31/05/2022- 30/11/2023 Proje Yeri: Türkiye
İlk Sen Ol Derneği, Türkiye'de gençlerin gönüllülükten uzak durmalarının nedenlerini araştırarak, gençlerin gönüllülüğü imaj veya referans olarak görmediklerini tespit etti. Genel olarak ülkemizde gönüllülük için destek eksikliği ve gençlerin gönüllülük olanaklarından haberdar olmamaları gibi sorunlar ortaya çıktı. Ayrıca, gönüllü çalışma ile ilgili herhangi bir mevzuat bulunmaması da dikkat çekici bir durumdu.
Bu bağlamda, Türkiye’de gerçekleştirilen Erasmus+ Programı KA154 kapsamındaki "Türkiye Etkili Gönüllülük Zirvesi" projesi, Türkiye'de gönüllülük sistemini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Proje kapsamında, gençlerin gönüllülük konusundaki deneyimleri artırılıp, gönüllülerle etkili bir çalışma planı oluşturulmuştur.
Projenin ana hedeflerinden biri, gençler arasında gönüllülüğü popülerleştirmek ve gönüllülük imajını güçlendirmektir. Özellikle özel ve kamu çalışma kampları ile Erasmus+ Gönüllülük Programı gibi uluslararası olanaklar da değerlendirilerek, gençlerin bu alandaki fırsatları daha iyi anlamalarına ve değerlendirmelerine yardımcı olunmuştur.
Proje aynı zamanda gençlere, gönüllülük konusunda derinleşmiş bilgi ve beceri kazandırmayı hedefleyen eğitim programları, atölyeler ve seminerler içermekte ve gençlerin gönüllülük faaliyetlerine daha aktif bir şekilde katılmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Sonuç olarak, "Türkiye Etkili Gönüllülük Zirvesi" projesi, gençlerin gönüllülüğü benimsemelerini teşvik etmek ve ülkedeki gönüllülük sistemini güçlendirmek amacıyla bir köprü oluşturmayı hedeflemektedir. Bu proje ile elde edilen deneyimler, ülkemizde gönüllülük kültürünü artırmak ve gençler arasında etkili bir gönüllülük anlayışı oluşturmak için önemli bir adım olacaktır. Bu kapsamda gençler ve karar alıcılar ile hazırlamış olduğumuz TEGZ Politika belgesini inceleyebilirsiniz.
Atölyemizde, katılımcılar gönüllülük faaliyetlerinin önündeki engellerin tespiti, sınıflandırılması ve çözümüne yönelik ortaya attıkları fikirleri tartıştılar.